פילאטיס בית

מאמר על מה משמעות מכשירי הפילאטיס

צפיות: 1896

 

מה משמעות מכשירי הפילאטיס
 
פילאטיס מכשירים - למכשירי הפילאטיס תפקודים רבים. כנגד חדרי הכושר המספקים הפעלות במישורים קבועים, נוכל למצוא הפעלות משתנות ומורכבות במישורים שונים בו זמנית. מכיוון שהגוף שלנו לא מתפקד כמו מכונה, אלא הוא הרבה יותר מתוחכם, יש להתייחס אליו בהתאם כשמתאמנים איתו. 
מכשירי הפילאטיס מאפשרים הפעלת השרירים במתחים משתנים ומכיוונים שונים, בדיוק כמו שקורה בחיים. ניתן להתמקד על מערכות שרירים וניתן למזג כמה מערכות ביחד. היתרון הוא בכך, שניתן לחזק את יכולות השריר מרמת ההתמקדות הספציפית בהדרגתיות לפיתוח היכולת להשתלב בעבודה עם כל מערכות הגוף השונות. הקואורדינציה מתפתחת, הכוח מתפתח והגמישות מהווה תפקיד חשוב בתנועתיות. מערכת העצבים מגורה ונוצר מצב של גירוי מתמיד, המוציא את הגוף מתבניתיות מושרשת. הרגלים, יכולים לגרום לפציעות הנוצרות, כשהגוף לא יודע להגיב לפעולות חדשות.
מכשירי הפילאטיס בעצם היותם עשירים באפשרויות תרגול מאפשרים גמישות מוחית ולא רק גמישות גופנית. גמישות מוחית חשובה בשמירה מפני הזדקנות ותקיעות. איזורים רבים בגוף מאבדים תנועה, נחלשים עם הגיל, או כתוצאה מחוסר שימוש. אימון פילאטיס מכשירים, מאפשר שמירה על כל טטוחי התנועה וחיזוק כל השרירים.
יתרון נוסף של המכשירים הינו ביכולת לבטל עבודה של קבוצות שרירים מסויימות, על מנת להפעיל שרירים מסויימים שאחראים על היציבה ואינם יכולים להתגייס כשהשרירים האחרים מתגייסים ולא מאפשרים להם להיכנס לפעולה. 
במקרים שהמתאמן פצוע באיזור מסויים בגוף, הוא יכול להמשיך להתאמן במכשירי פילאטיס, המאפשרים לו אפשרויות שונות לנוח במקום הפגוע בזמן שהוא פועל את האיזורים האחרים בגוף.
בעת שמכשירי הפיאלטיס יכולים לפתח אימון שיקומי, או לאפשר לפצועים להתאמן מבלי להפעיל איזורים פגועים, ניתן להשתמש במכשירי הפילאטיס לאימוני פילאטיס אתגריים בהם מפתחים כוח רב, גמישות וסבולת שריר באופנים בלתי ניתנות לתיאור. הדרכים לפיתוח יכולות הכושר הגופני הן אינסופיות, מאתגרות ומחזקות בצורה פונקציונאלית עילאית. 
למכשירי פילאטיס יש יתרון משחק. יש למכשירי הפילאטיס משטחים לא יציבים המעוררים את מערכת העצבים ומגרים את המוח להגיב כל פעם לדרישה חדשה. פעם המשטח הלא יציב מתחת ליד, פעם מתחת לרגל, פעם מתחת לעמוד השדרה. באופן זה, משתנים המסרים למוח והוא נאלץ להגיב. אילוץ זה לתגובה, הוא המפתח לגוף צעיר  ובריא.
 
כנסו לאתר הבית של דניאלה מלאך: http://www.daniellamallach.com/
 

מאמרים קשורים:

  • פילאטיס מכשירים - הסוד

  • מדריכת פילאטיס מספרת

  • הגישה של דניאלה