פילאטיס בית

מאמר על הגישה של דניאלה

צפיות: 3228

הגישה של דניאלה

במסגרת משימותי אני נוהגת לשתף את הגישה שלי עם כל מדריכי הפילאטיס באמצעות סדנאות. בקייס סטאדיס האלו, אני מראה כיצד אני ניגשת ומטפלת בפועל על מטופל אמיתי. מצאתי שזו הדרך המעניינת ביותר להראות את השיטה אותה פיתחתי. מדריכי הפילאטיס שמגיעים לסדנה שומעים את ההסטוריה של הבן אדם, יכולים לתשאל אותו לגבי מצבו בעבר לעומת מצבו היום, לצפות\לחוות\לראות} את אופי {הטיפול\ לשאול שאלות בזמן השיעור ולהבין את המשמעות של כל תרגיל, תיקון, נגיעה, שימוש באביזרים או מכשירי פילאטיס שונים והסיבות לבחירה הספציפית. רואים את ההבדל ברמות הכאב לפני ואחרי הטיפול, צופים בהבדל של פעולות פונקציונאליות כמו, הליכה, עמידה, עמידה על רגל אחת, תנועתיות, לפני ואחרי הטיפול, התהליך הטיפולי ויכולים לשאול את המתאמן את תחושותיו לפני ואחרי התהליך הטיפולי. בסוף, מתקיים דיון על העקרונות והדרכים בהן אני משתמשת על מנת להחליט בגישה בה אשתמש. 
התוצאות תמיד מפתיעות אותי מחדש. בכל סדנה כזו מתגלה פריצת דרך מרגשת.
בהשתלמות האחרון הצלחתי להתרגש מחדש לאור פריצת דרך ותוצאה בלתי משתמעת לשתי פנים בטיפול בפציאנט עם פגיעה עצבית, נכה צהל, שלא הרגיש שנים את קדמת הירך (ארבעת הראשים). הגישה כללה התייחסות לסיבות לפגיעה העצבית, התמקדות על שחרור הלחץ ממקור הפגיעה, תוך שינוי עמדות מוצא, מתחים מכיוונים שונים, בניית המערכת המייצבת המקומית והמערכת המייצבת הגלובאלית. השתמשתי בפידבק באופנים שונים, בפרטברציה על מנת לגרות את המכאנו רצפטורס לשדר למוח צורך בעבודה ספציפית לדרישה שיצרתי באופן מכוון. במשך כל העת לא ויתרתי על דפוס נשימה סרעפתי ודאגתי לוודא גיוס השרירים הפנימיים.
בסוף ההליך הטיפולי דיווח המטופל על תחושת התעוררות ונימול המלווה בזרמים חיים באיזור שהיה רדום במשך שנים רבות. האין זה מרגש? 
בהצגת המקרה מול צופים, וללא ציפיות שזו תהיה התוצאה, חווינו כולנו את ההתרגשות של המטופל ונפעמנו לנוכח הפשטות של הדרך לכיוון התוצאה. 
מקרים כאלו הם שגרת יומי. התוצאות המרגשות האלו של "מקרים אבודים" שהופכים להיות "ניסים", מראות לי שהגישה שבה אני משתמשת, יכולה לתרום רבים אחרים המעוניינים לצאת מהאמונה שמשהו חולה אצלהם בגוף ולא ניתן לריפוי.
כעת, משגיליתי את הדרך שעוזרת לפצועים שמגיעים אלי, כל כולי תקווה שיותר פיזיותרפיסטים יגיעו אלי על מנת להתחיל את הדרך שבעקבותיה יוכלו להשתמש בדרך הזו ולעזור למעגל הלקוחות שמגיעים אליהם. 
אלו שהגיעו ולמדו, כבר נהנים מתוצאות ומפציאנטים מרוצים ובריאים.

מאמרים קשורים:

  • הגישה של דניאלה

  • פילאטיס?

  • מדריכת פילאטיס מספרת