פילאטיס בית

מאמר על פילאטיס מכשירים - הסוד

צפיות: 2715

 

מה הסוד בפילאטיס מכשירים
 
מאת: דניאלה מלאך
פיאלטיס מכשירים לחץ כאןhttp://www.daniellamallach.com/
 
כמו כל נושא חדש, גם פילאטיס מכשירים מושך אליו הרבה סקרנים ובעיקר מתעניינים עם יכולת כלכלית. זהו אימון יוקרתי המציע שיעורים על מכשירים מיוחדים ובקבוצות קטנות. לכל לקוח ניתן להתאים מערך המתאימה לרמתו ולצרכיו הפיזיים. רופאים ומטפלים ממליצים למטופלים שלהם לפנות למכוני פילאטיס מכשירים על מנת להגמיש את השרירים שלהם לאחר אפיזודות של כאב וכאן מגיעה השאלה הגדולה: מדוע ממליצים לאנשים הסובלים מבעיות גב, או חוסר איזון שרירי, עקמת, בעיות צוואר ועוד....להתאמן בפילאטיס מכשירים. האם זה מתאים רק לאנשים עם בעיות?
גוף האדם נוצר על מנת לפעול. יש לו יכולות מדהימות וכמעט אין סופיות. על מנת לבצע את כל מה שהוא יכול, הוא צריך לפעול רוב הזמן. ברגע שמפסיקים להשתמש בו, איזורים מסויימים מתחילים להסתגל לחוסר תנועהלמוגבלות, אחרים מסתגלים לחופש מיותר, האיזון נעלם והפציעות מתחילות להופיע עם הכאבים. התרבות המערבית הכניסה אותנו לדור אלקטרוני, בו אנחנו לא צריכים כל כך להשתמש בגופינו על מנת להשיג מוצרים בסיסיים, שבעבר היינו מתאמצים עבורם. 
מתוך ההבנה הזו, יצר ג'וזף פילאטיס מכשירים שונים המאפשרים לאנשים לדמות את רוב הפעילויות אותן מסוגל הגוף לייצר בתוך חלל קטן. לעומת האפשרויות המוגבלות של תנועות מונוטוניות בחדרי הכושר, ניתן ליצור מספר רב של תנועות ושילוב של תנועות בכל חלקי הגוף. המכשירים עוזרים לנו למשוך, לדחוף, להיתלות, לטפס, לדמות גלישה, החלקה, חתירה, טיפוס, ריצה, שחייה ועוד, בדיוק כמו שהיינו מבצעים בטבע. הקפיצים מניעים את המכשירים באופנים שונים ומאתגרים את השרירים בצורות שונות. ביצוע אותו תרגיל על מכשיר אחר מרגיש אחרת, מכיוון שהוא מכווץ את השריר מזווית אחרת ועם פידבק שונה. האימון על מכשירי פילאטיס הופך להיות חווייתי, מעניין וגם מפעיל שרירים שלא נכנסים לפעולה בסוגי אימון אחרים. הגוף מקבל הפעלה לכל מפרק. מפתחים גמישות, כוח, קואורדינציה, שיווי משקל, סבולת והרבה מודעות.
פילאטיס מכשירים אינו אימון המסתכם ביעילותו רק בזכות המכשירים. מדריכי הפילאטיס, ייצרו את ההבדל המשמעותי בין אימון אחד למשנהו בזכות הלימודים שהם עוברים. בקורס למדריכי פילאטיס, מלמדים את המדריך להבין את דרך פעולת השרירים וכאשר המתאמן אינו מבצע את התרגיל נכון, המדריך אמור להיות מסוגל להמציא לו תרגיל המפעיל את אותו שריר באופן שהשריר יתכווץ בצורה מדוייקת. מכשירי הפילאטיס השונים מאפשרים למדריך לבחור את המקום בו הזווית המיוחדת של המכשיר עם ההתנגדות המתאימה, יעזרו למתאמן להרגיש יותר טוב ולפתח את השרירים שלו בדיוק ברמה המתאימה. 
אימון על פילאטיס מכשירים מאתגר את הקשר בין המוח לגוף. פותח ערוצי תקשורת תוך גופיים התורמים לתפקוד ומונעים נפילת הגוף במקרים של חוסר שליטה. הגיוון הרב בתוך האימונים והמגוון הרחב של התרגול מאמנים את המוח להגיב לדרישות חדשות בכל פעם, בדיוק כמו מה שקורה בשטח כשפתאום קיים צורך לפעול כתוצאה מתאונה או נפילה. 
הפידבק של כל מכשיר, יוצר תהליך של שליחת מסרים שונים למוח. המוח נאלץ להגיב למסרים האלו. המערכת העצבית מקבלת גירוי כל פעם מחדש וממשיכה ללמוד. הלמידה הזו מיטיבה את התפקוד המוחי ומחדשת את מערכת העצבים השולטת על כל הפעולות והתהליכים בגופינו. 
המפרקים שומרים על גמישותם וגם מתאמנים שמחשיבים את עצמם לא גמישים, מוצאים את עצמם מצליחים לחוש את המתיחות ושיפור טווחי תנועה שלא היו קיימים אצלם.
אימון פילאטיס מכשירים מחזק את הגוף בצורה כוללת. בעת האימון כל הגוף משתתף בפעולה ואף פעם לא מפרידים את העבודה לאיזור אחד. הכל מחובר ללילבת הגוף ומשם ממשיכים את כל התנועות. התמיכה של המכשירים, עם ההתנגדות שהם מציעים, יוצרת אימון בטוח, מעניין, מבוקר ומפתח. 
 

מאמרים קשורים:

  • הגישה של דניאלה

  • פילאטיס?

  • פילאטיס מכשירים - הסוד