פילאטיס בית

מאמר על מדריכת פילאטיס מספרת

צפיות: 5942

 

מדריכת סטוט פילאטיס מספרת מדוע בחרה בקורס מדריכי פילאטיס אצל דניאלה מלאך
 
אני מוכרחה לשתף את כל מי שמחפש להיות מדריך פילאטיס. אני בת 28 ללא כל ניסיון קודם בהדרכה, ללא רקע באנטומיה, נסעתי הרבה בעולם והרווחתי הרבה כסף. בעקבות פציעה בגב, שמעתי שתרגילי פיאלטיס עוזר לשיקום בעיות גב והחלטתי לא רק להתמחות בשיטה כדי לרפא את עצמי, אלא גם על הדרך כבר גם ללמוד להיות מאמנת בשיטת פילאטיס. אמרתי לעצמי שתוך כדי הלימודים אדע גם לעזור לעצמי וגם ליהנות ממקצוע שעוזר לאחרים.
מראש ידעתי שאני רוצה את הטוב ביותר. התחלתי לחפש מקום ללמוד ומיד עלו השמות הנפוצים והמרשימים המשווקים היטב בשוק. חברה אמרה לי ללכת רק לדניאלה מלאך. "היא הכי טובה", כך הסבירה לי למרות שהיא עצמה לא למדה אצלה בעצמה. כך הגעתי לסטודיו לפילאטיס בתל אביב בבעלותה של דניאלה מלאך. 
מיד ברגע שנכנסים למקום, חווים משהו אחר. המקום לא מנסה למכור שום דבר, פרט מלהציע את מה שיש בו. זה כל כך ברור שהמקום הזה יודע מה הוא מציע ולא מנסה למצוא חן בעיני הלקוחות רק כדי שישארו, שזה היה הדבר הראשון שכבש את ליבי. 
שיעור מתנה- זה משהו שכל מתעמל מקבל. הטעימה הזו של שיעור מתנה יכולה ליצור שני סנריוס. בסיום השעה התהפכה תחושת התסכול שלי לתחושת רעב. זה קרה רק בזכות המודעות לגוף. המדריכה הנחתה אותנו להתבונן אל תוך הגוף תוך כדי השחרור, אחרי שיעור מפרך ומתסכל בו לא הבנתי כמעט כלום. תוך כדי ההתבוננות, הרגשתי שעמוד השדרה שלי מרוח על המזרן ושאני לא מרגישה שהוא קיים. לא היה זכר לכאב. נדהמתי מהקסם הזה שהעביר לי את הכאב. איך זה יכול להיות שכך אני מרגישה, כשלא הבנתי מה אומרים לי בתוך האימון ואפילו לא ידעתי אם אני מבצעת את התרגילים נכון? הקסם הזה של תחושת הריחוף, הקלילות והאורך שהרגשתי, יצר בי את הרעב להמשיך לבוא וללמוד. אמרתי לעצמי שאני רוצה להיות הקוסמת הזו שיוצרת את התחושות האלו למתאמנים שלי. 
לימים הבנתי שעל מנת להשיג את אפקט השחרור הזה בתום השיעור, המתרגלת צריכה לדעת לתכנן את השיעור ולא סתם לזרוק אוסף מעניין של תרגילים. יש חוכמה בבניית מערך השיעור, יש סיבה לכל תרגיל ולסדר התרגילים. כתלמידה בקורס למדריכי פילאטיס במרכז ההכשרה של דניאלה מלאך, למדתי לבנות תוכנית העומדת בסטנדרטים מאוד גבוהים. הייתי צריכה להיות מסוגלת להסביר מדוע בחרתי תרגיל זה או אחר, מדוע התרגיל הזה מבוצע לפני או אחרי השני והייתי צריכה לדעת מה לעשות אם הפציאנט לא מצליח לבצע אותו כמו שצריך. 
תהליך ההכשרה לא היה קל. לא אסתיר שפעמים רבות רציתי לעזוב. היום אני גאה בעצמי שנשארתי. אנחנו תמיד מאשימים את האחר על זה שקשה לנו. 
היום אני יודעת שההתעקשות של המקום להפעיל לי את הראש, עזרה לי להיות מדריכת פילאלטיס מכשירים הכי מבוקשת בתל אביב. אני מוצפת בעבודה, השכר שלי בין הגבוהים בשוק ואני שמחה לחלוק את זה איתכם. מאחלת לכל מי שרוצה להגיע לסיפוק בעבודה, לא לפחד מהדרך הקשה שדורשת הרבה מחשבה. 
המקום של דניאלה מלאך לא מותיר אף אחד ללא מענה לכל צורך שהוא. על כל שאלה קיבלתי תשובה. ישבתי שעות על גבי שעות לצפות איך מתנהלים אימוני פילאטיס מכשירים בסטודיו. ישבתי שעות על גבי שעות בקורסים נוספים. לא צריך לשלם כסף כדי לצפות בקורסים שוב ושוב. בכל קורס הצלחתי לשמוע מה שלא הצלחתי לשמוע בקורס הקודם. 
בהשתלמות האנטומיה הראשונה שעשיתי, חשתי שמדברים אלי סינית. בהשתלמות השניה כבר הייתי בעניינים. בכל הקורסים המשיכו לדבר איתנו על האנטומיה ועל אילו שרירים אנו מפעילים בכל תנועה. היום, אני מרגישה שאני שוחה באנטומיה ומבינה מה שאני עושה. הלימודים פה אינם יבשים. כל מה שנלמד מקושר למציאות, להדרכה, לתחושת המתאמנים. אין פה שום דבר תלוש מהעבודה. 
אני ממש ממליצה לכל מי שחושב ללכת בכיוון  של הדרכת פילאטיס, לא לוותר לעצמו. ראיתי מדריכים רבים שלמדו בשיטות אחרות מאוד ידועות, מגיעים לדניאלה ולומדים הכל מהתחלה. ראיתי איך הם סובלים מהידע הקודם שלהם. הם היו צריכים למחוק הכל לפני שקיבלו את המידע החדש. אני רק הייתי צריכה לספוג את המידע החדש. זכיתי ללמוד רק אצל דניאלה ולא להתבלבל מידע קודם. 
יחד עם זאת כל אלו שהגיעו משיטות אחרות, למרות העבודה הקשה, לא הצטערו על בואם ועל השקעתם. חברות רבות שלמדו איתי בקורס מדריכי פילאטיס בתל אביב אצל דניאלה מלאך כבר עברו הכשרה במקומות אחרים והיום הם מכורים לשיטה של דניאלה מלאך.
כיום אני ממשיכה להגיע להשתלמויות, לסדנאות, לניתוחי מקרה על לקוחות אמיתיים ואני סופגת ידע אינסופי.

מאמרים קשורים:

  • פילאטיס מכשירים - הסוד

  • פילאטיס?

  • הגישה של דניאלה