פילאטיס בית

מאמר על דברים שחשוב לדעת על פילאטיס

צפיות: 2203

דברים שחשוב לדעת על פילאטיס

 

בשני העשורים האחרונים צברה שיטת פילאטיס תאוצה בישראל, כאשר עשרות מכונים נפתחו ברחבי הארץ ומאות מדריכים חדשים מתווספים מדי שנה. זאת, לאחר שנים רבות של הצלחה במדינות המערב, ובעיקר בארה"ב בה קיימים כאלפיים מכונים. אם גם אתם מתעניינים בהרשמה לחוג פילאטיס באזור מגוריכם, בוודאי תוכלו להפיק תועלת ממספר עובדות בסיסיות הנוגעות לשיטה.

 

למי פילאטיס מתאימה

 

ראשית, חשוב לדעת שקיימים מספר סוגי פילאטיס בהם נעזרים במזרן או במכשירים ייעודיים, כאשר הדגש מושם על תוצאות שונות בהתאם לקבוצה ולהסמכת המדריך. יחד עם זאת, השיטה בכללותה מתאימה לכל אדם ללא קשר למינו, גילו ורמת הכושר בה הוא נמצא. יש להבין כי פילאטיס פותחה במקור באוריינטציה שיקומית, במטרה להקל ולטפל בכאבים של נפגעי מלחמות. מכאן שהיא איננה תובענית ונוקשה אלא מבוססת על הקשבה לתנועות ולתנוחות, אותן מבצעים בעדינות ובתשומת לב רבה. השיטה מתאימה בהחלט לאנשים הסובלים מכאבים שמקורם בבעיות שונות, החל בפציעות ספורט, פריצת דיסק ועד לכאבים כרוניים באזורי הברכיים, הכתפיים והגב. כמו כן, היא מתאימה לכלל הגילאים, כך שיכולים להשתתף בשיעורים בני גיל הזהב, ילדים, בני נוער או מבוגרים. בתוך כך, נשים עשויות להפיק תועלת מיוחדת מאימוני פילאטיס, מאחר שהם מחזקים את שרירי הליבה ומשפרים את ההתמודדות עם בעיות בריחת שתן וצניחת רחם.

 

דגשים מיוחדים בפילאטיס

 

בין אם תבחרו להשתתף בשיעורי פילאטיס מזרן, מכשירים או שיקומי, תתקלו במספר דגשים בסיסיים המלווים את השיטה. ראשית, כל תרגיל נעשה מתוך התבוננות בהנעת הגוף שמתבצעת באיטיות, וזאת מתוך מטרה להגביר את השליטה באיברים השונים, ולאתגר את הגוף והמוח למציאת דרכי התנהלות חדשות. שנית, בפילאטיס קיים דגש על נשימות נכונות דרך האף לכל אורך התרגול, כשהנשימה מהווה חלק אינטגראלי מהתנועה ומקלה על ביצועה המדויק. כאמור, שיטה זו מתמקדת לא מעט בעבודה על שרירי הליבה, כלומר בטן, גב ואגן. זאת לאור העובדה ששרירים אלו תומכים בעמוד השדרה ובכלל יציבתו של הגוף, ומהווים בסיס לשאר תרגילי הפילאטיס.  

 

מה אין בפילאטיס

 

חשוב להבין כי אימוני הפילאטיס אינם אירוביים, כך שאם אתם מעוניינים להוציא כמות גדולה של קלוריות יהיה עליכם לשלב עוד פעילות ספורטיבית. הדבר נכון לגבי פיתוח סיבולת לב-ריאה, ומי שרוצה להשיג תוצאות בתחום זה ישלב גם הליכה, ריצה או אימונים אירוביים אחרים. כמו כן, במהלך השיעור עשויים להתבצע תרגילים המערבים משקולות, והשיטה בהחלט עשויה לחטב את הגוף, אך לא מדובר באימון כדוגמת מכון כושר המיועד לקבלת מראה שרירי במיוחד. לבסוף, העבודה על שרירי הליבה באימוני פילאטיס הובילה לשמועות על שיפור חיי המין, אך אם זו מטרתכם כדאי שתפנו תחילה לייעוץ רפואי בנושא.

 


מאמרים קשורים:

  • פילאטיס?

  • מדריכת פילאטיס מספרת

  • פילאטיס מכשירים - הסוד