פילאטיס בית

מאמר על כאבי גב ופילאטיס מכשירים לגיל הזהב

צפיות: 2007

 

כאבי גב ופילאטיס מכשירים לגיל הזהב
 
מאת: דניאלה מלאך
יש לי מתאמנת ותיקה בת 88. שכנותיה בדיור המוגן לא מצליחות להבין איך היא הולכת להתאמן בפילאטיס מכשירים. בדיור המוגן יש להם תרגילי פילאטיס על מזרן ופעילויות מיוחדות אחרות והן לא מצליחות להבין מדוע היא טורחת, למרות כאבי הגב, קשיי ההליכה, החולשה הכללית לצאת מהמקום וליסוע פעמיים בשבוע לסטודיו לפילאטיס מכשירים בתל אביב. בכל פעם שהיא נכנסת לסטודיו כולה אור, זקיפות קומה, חיוך וציפייה לפעילות שממנה תצא מלאת אנרגיות וכוח להמשיך את היום בחן ובכבוד. היא משרה על כל המסתכלים בה תחושת הערצה. בי היא נוטעת הרבה תקווה. אני מתמלאת באמונה שפעילות הפילאטיס שאני עוסקת בה תשפיע על יציבתי לאורך שנים, תשמור על חיוניותי וגמישות מערכות הגוף השונות, תאפשר לי לצעוד בגאווה בזקיפות קומה ותאפשר לי להרגיש טוב עם עצמי בגיל מכובד.
הסיבה לכך, שאף על פי כל הסיבות האוביקטיביות היא עדיין מגיעה לסטודיו להמשך שיעורים פרטניים, היא החוכמה שמאחורי תכנון האימונים. זמן רב עבר עד שהצלחתי לגלות את עמדת המוצא הנכונה בכל תרגיל, שמבטל לחלוטין כאב התחלתי. זמן רב עבר עד שפיתחתי דרך כיצד להנחות על מנת שתרגיש ותפעיל את שרירי המטרה ללא מתח וללא התגייסות שרירים אחרים. לקח לי זמן למצוא את מכשיר הפילאטיס שינחה את התנועה ויתן פידבק להפעלה נכונה וטובה של שרירים. אחרי כל גילוי כזה, התפנה לנו זמן לחקור את התרגיל הבא. כיום היא מבצעת שרשרת של תרגילים מגוונים ללא כאב, עם מודעות גבוהה והבנה. הטיפול יוצר עבודה ופיתוח יכולת שרירית-מוחית ועם סיפוק של הצלחה בסוף כל שעה של עבודה. 
 
כשהיא אומרת לי כל פעם מחדש שהיא מרגישה מרחפת ושהיא יכולה לצעוד ביתר קלות, אין מאושרת ממני. האימון המפרך מתאפשר עקב תכנון מיוחד הנותן מרגוע לאיזור מסויים בגוף כשאיזור אחר מאותגר. תכנון הלוקח בחשבון, תנועה מול יציבות, שילוב מול בידוד תנועות, מתח מול כוח כבידה. כל זה מאפשר לה לחוש שהיא יכולה לתרגל מבלי להתעייף. בתום התרגול היא מרגישה מלאת אנרגיה להמשיך את היום. 
זה מחזיר אותי למטרת האימון ולמסר שאני מעוניינת להעביר: תרגול פילאטיס אמור לתדלק ולא לבזבז דלק. הגוף אמור להטעין את עצמו עם פעילות נכונה.  לגוף יש יכולות מדהימות וברגע שאנו יודעים לנצל את המאגרים שלו נכון, אנו יכולים לגלות שהם אינסופיים ומתגמלים.

מאמרים קשורים:

  • הגישה של דניאלה

  • פילאטיס?

  • פילאטיס מכשירים - הסוד